Mia Wurgaft ca Viola în „Twelfth Night” – sau ca Sebastian, în funcție de o aruncare de monede înainte de spectacol! Fotografie de Lauren Parker.

Blackfriars Playhouse al Centrului American Shakespeare Din Staunton, Virginia, a continuat cu producțiile sale prin pandemia coronavirusului, difuzând o listă completă a sezonului său deja planificat în primăvara trecută. Locul de desfășurare prezintă acum comedia lui Shakespeare” A douăsprezecea noapte ” în trei formate. Spectacolul poate fi văzut într-un loc exterior („under the stars”, pe peluza Inn Blackburn), live în teatrul său în stil Elizabetan (cu publicul în măști și distanțare socială) și prin streaming video online de la teatru. Recent am avut ocazia să ne bucurăm de versiunea online a producției, completată cu obiceiul său acum neobișnuit, dar vechi de secole, de „iluminare universală”, care luminează în mod egal atât actorii, cât și publicul.

aspect versus realitate este o temă care rulează în această comedie shakespeariană și este tratată cu pricepere în această producție…

producția completă durează două ore, dar o parte din aceasta include distribuția interpretând muzică live la început și, de asemenea, în scene din piesa în sine. Acest lucru este potrivit, pentru că „a douăsprezecea noapte” se deschide cu liniile: „dacă muzica este mâncarea iubirii, jucați mai departe!”Ducele Orsino de Illyria (interpretat excelent de Brandon Carter) este îndrăgostit de contesa Olivia (interpretată în mod regal de Constance Swain), care este în doliu după moartea fratelui ei. Între timp, Viola (portretizată splendid de una dintre cele două actrițe talentate — urmează mai multe despre aceasta), se deghizează în pagina masculină, Cesario, în timp ce se plânge și de fratele ei dispărut pe care îl crede mort după un naufragiu. Începe să se îndrăgostească de Orsino, în timp ce Olivia începe să simtă dureri de dragoste pentru Cesario (care este de fapt Viola!) aspect versus realitate este o temă care rulează în toată această comedie shakespeariană și este tratată cu pricepere în această producție regizată de Dan Hasse. Malvolio este acționat minunat de Michael Manocciao și, inițial, pare să aibă intenții rele. Într-adevăr, numele personajului chiar telegrafiază răul. De-a lungul timpului, el arată o latură foarte umană și vulnerabilă atunci când el însuși este înșelat cu răutate. Acest Malvolio este tânăr și frumos (spre deosebire de majoritatea portretizărilor personajului). Dl. Manoccaio transmite disperarea și nedumerirea pe care Malvolio o simte față de disprețul lumii față de el prin utilizarea atât a gestului, cât și a intonației. Feste nebunul este bufonul și, în acest spectacol, este unul foarte muzical. Actorul Chris Johnson se arată, în cuvintele lui Shakespeare, ca ” omul este suficient de înțelept pentru a juca prostul.”Producția juxtapune costumul rustic al lui Feste și aspectul prostesc cu înțelepciunea bine enunțată a cuvintelor sale. El îi amintește în cele din urmă Oliviei că ea însăși poate fi o proastă, chiar dacă una aristocratică, pentru că s-a închis de lume prin doliu excesiv pentru fratele ei timp de șapte ani intenționați. în cele din urmă, există Viola, femeia joacă un om, oferind o performanță standout. Această producție are de fapt două actrițe care aduc viață personajului — Mia Wurgaft și Zoe Speas. Care joacă Viola este determinată de o aruncare de monede înainte de fiecare spectacol. Celălalt va adopta personajul geamănului fratern al violei, Sebastian. Provocarea cu care se confruntă ambii interpreți este de a găsi un echilibru delicat de a prezenta personajul Viola ca fiind masculin pentru a-și păstra deghizarea în lumea piesei, dar și pentru a fi suficient de feminin pentru a ține publicul conștient de adevărata ei identitate. O parte a dihotomiei apariție vs. realitate în timpul lui Shakespeare a fost că Viola (și toate celelalte părți masculine și feminine) erau interpretate de bărbați. Blackfriars pune o întorsătură asupra acestei fluidități istorice a genului shakespearian, având unele părți masculine portretizate de femei. Aruncarea monedei Speas-Wurgaft are una dintre actrițele care îl interpretează pe Sebastian, în timp ce Jessika D. Williams îl interpretează pe prietenul apropiat al lui Sebastian, Antonio. recuzita pentru punerea în scenă a Blackfriars Playhouse din „A douăsprezecea noapte” include o masă de grădină și iederă și frunze omniprezente, împrumutând producției o atmosferă plină de viață și plină de viață adecvată unei comedii și sezonului nostru actual de vară. Costumele Victoria Depew sunt superbe, transmitând atemporalitatea evenimentelor care au loc pe scenă. Uneori costumele sugerează Epoca elizabetană, dar la altele ele amintesc mai mult de secolele al XVIII-lea și al XIX-lea. Malvolio este minunat over-the-top ca el struts despre scena îmbrăcat într-o perucă sub formă de pudră Rococo, Dantelă, un semn de frumusete dappled pe obraz, și sportive sale „Ciorapi galben cross-gartered,” un stil care el este a fost spus (fals) că Olivia îi place. Această apariție strălucitoare este opusul naturii puritane a lui Malvolio, făcând ambele să pară minunat de ironice. Topher Embrey ca foppish Sir Andrew este agil și flamboaiant, purtând în mod similar un costum elaborat care îi sporește prezența scenică. John Harrell, de care ne-am bucurat anul trecut ca Falstaff în „Nevestele vesele din Windsor” la Blackfriars, este excelent în ceea ce privește costumul și prezența scenică, din nou în rolul oarecum Falstaffian al lui Sir Toby, cavalerul beat. Pentru a spori lumea imaginară a piesei, efectele sonore excelente servesc la exprimarea valului mării după un naufragiu. „A douăsprezecea noapte” găsește trupa la Blackfriars Playhouse într-o formă excelentă. Producția deschide, de asemenea, apetitul acestui recenzent pentru producția viitoare a grupului „Othello.” timp de funcționare: două ore fără pauză.mai multe moduri de a vă bucura de ” a douăsprezecea noapte, care se desfășoară încă o săptămână, pot fi explorate aici.